Viikkokisat

Valmennustapahtumissa on ollut puhetta viikkokisoista. Tarkoituksena on, että joka viikkoa kohden on kilpailu, jonka voi tehdä harjoituksena.

Viikkokisoja tullaan pitämään lähiaikoina, eli joka viikon alussa foorumille ilmestyy uusi kilpailu.

Kilpailun voi tehdä kilpailuviikon aikana haluamanaan ajankohtana. Ratkaisuja ei tarkisteta, vaan kilpailijoiden oletetaan osaavan itse arvioivan, toimiiko hänen ratkaisunsa (tarvittaessa verraten ratkaisua malliratkaisuun). Ratkaisuista voi myös keskustella tällä foorumilla kilpailuajan päätyttyä.

Viikkokisasysteemiä kokeiltiin talvella kuuden viikon ajan. Liitteistä löytää näiden viikkojen kisat. Kisoissa 1 ja 5 kisa-aikaa on 4,5 tuntia, ja muut kilpailut ovat lyhyempiä, 3 tuntia. Säännöt ovat muuten samat kuin tavallisestikin, eli kirjoitus- ja piirrustusvälineet ovat sallittuja, laskimet ja muut eivät.

Huomaa, että kisat on suunniteltu valmennuksessa pitkään olleille, ja monet kilpailutehtävät ovat vaikeampia kuin esimerkiksi Suomen kansallisen kilpailun tehtävät. Tehtävät voivat siis tuntua vaikeilta, koska ne ovat vaikeita.

Olen kirjoittanut ratkaisut kisatehtäviin. En kuitenkaan liitä niitä tähän ainakaan vielä, jottei synny houkutusta katsoa ratkaisuja ennenaikaisesti. Ratkaisut saa minulta lähettämällä minulle yksityisviestin joko täällä foorumilla tai sähköpostiini olli.jarviniemi@gmail.com

kisa1.pdf (80,9 Kt)
kisa2.pdf (66,6 Kt) kisa3.pdf (82,5 Kt) kisa4.pdf (66,2 Kt) kisa5.pdf (84,3 Kt)
kisa6.pdf (96,4 Kt)